Narkozsuz Bel Fıtığı Ameliyatı

Project Info

Narkozsuz Bel Fıtığı Ameliyatı

Narkozsuz Bel Fıtığı Ameliyatı, Bel ve omurga kemikleri insanın dik durmasını ve hareket etmesini sağlamaktadır. Ortalama bir insanın omurgası ise yaşamı boyunca 5 – 6 milyon kez aktif olmaktadır. Uzanmanın dışındaki tüm faaliyetlerde omurgaya yüklenilmektedir. Bunun sonucunda da birçok hastada bel fıtığı problemi yaşamaktadır.

Bel ağrısı ile belirtilerini gösteren bel fıtığı problemi; hastaların ağrıları dayanılmaz olduğunda doktora başvurduklarında tedavi edilmektedir. Günümü teknolojisinin özellikle tıp alanında kullanılmaya başlanması ile tanı ve tedavi yöntemlerinde birçok önemli gelişme yaşanmaktadır. Böylece bel fıtığı ilerlemiş hastalarda dahi çok konforlu bir şekilde tedavi süreci yürütülebilmektedir.

Bel Fıtığı Nedir?

İki omur arasında bulunan; omurgaya binen yükün eşit dağılımını sağlayan disklerin deformasyona uğramasıdır. Deforme olan diskler omuriliğe ve sinir köklerine doğru bombeleşmektedir. Bunun sonucunda da hastada bel ağrısı, bacaklarda ağrı ve uyuşma, güçsüzlük, idrar kaçırma gibi şikayetler açığa çıkmaktadır. Bel fıtığı; istirahat, medikal ilaçların kullanımı ve fizik tedavi yöntemleri ile iyileştirilebilse de ilerlemiş fıtıklarda cerrahi müdahaleye mutlaka ihtiyaç duyulmaktadır. Bel fıtığı ameliyatı günümüzde mikro cerrahi yöntemi ile uygulanmaktadır. Özellikle anestezi uygulaması yaptırmak istemeyen, narkoz korkusu olan hastalara ise narkozsuz bel fıtığı ameliyatı uygulamak mümkündür.

Bel Fıtığı ve Narkozsuz Bel Fıtığı Ameliyatı

Bel fıtığı; hastanın günlük yaşamını olumsuz yönde etkileyen ve hareket kısıtlılığına neden olarak yaşam kalitesini oldukça düşüren ciddi bir sağlık problemidir. Günümüzde tıp alanının da gelişmesi ile birlikte tanı ve tedavi yöntemlerin farklılıklar ve yenilikler gerçekleşmiştir. Bu yeniliklerden biri de bel fıtığı ameliyatının narkozsuz bir şekilde uygulanabilmesidir.

Anestezi uygulaması tüm cerrahi müdahalelerde büyük önem taşımaktadır. Günümüzde bel fıtığı ameliyatları narkozsuz olarak uygulanabilmektedir. Özellikle ileri yaşlardaki hastalarda; kal-damar hastalıkları bulunan, karaciğer ya da böbrek hastalıklar bulunan hastalarda narkozsuz bel fıtığı ameliyatı tercih edilmektedir. Bu hastalarda genel anestezi uygulaması birtakım risk faktörleri barındırmaktadır bu nedenle doktorların da öncelikli tercihi narkozsuz bel fıtığı ameliyatıdır.

Spinal anestezi uygulaması ile gerçekleştirilen narkozsuz bel fıtığı ameliyatı sırasında hasta ayık kalmakta ve doktoru ile ameliyat sürecinde iletişim sağlayabilmektedir.

Narkozsuz Bel Fıtığı Ameliyatı Nedir?

Narkozsuz bel fıtığı ameliyatı genel anesteziye ihtiyaç duyulmadan bel bölgesine epidural anestezi uygulayarak gerçekleştirilmektedir. Ameliyat sırasında bilinç açık olan hasta; konuşabilmekte, ameliyat süreci hakkında bilgi alabilmekte ya da kitap okuyabilmektedir. Narkozsuz bel fıtığı ameliyatı sonrasında hasta ertesi gün günlük yaşamına dönebilmektedir.

Oldukça konforlu bir şekilde uygulanan narkozsuz bel fıtığı ameliyatının avantajları şu şekilde sıralanabilmektedir;

– 12 – 14 mm’lik delik açılarak uygulanmaktadır. Bu nedenle büyük kesi açılmadığı için dikiş izi çok küçüktür. Kozmetik açıdan problem yaratmamaktadır.

– İyileşme süreci çok hızlıdır.

– Ameliyat sonrasında cerrahi müdahaleye bağlı semptomların yaşanma riski azdır.

– Mikroskop altında uygulanan ameliyat; çok küçük bir alanda çalışma yapılarak gerçekleştirilmektedir.

Narkozsuz Bel Fıtığı Ameliyatı Öncesi – Sonrası

Bel fıtığı ameliyatı olacak hastalar ayrıntılı bir muayene ve tanı sürecinden geçmektedir. Bu aşamada hastanın total sağlık durumu, fıtığın konumu ve derecesi değerlendirilmektedir. Doktorun önerisi ve hastanın tercihine göre en uygun tedavi yöntemi belirlenmektedir. Narkozsuz bel fıtığı ameliyatı öncesinden 1 gün öncesinde anestezi doktoru tarafından da değerlendirilen hastalar fizyolojik ve sterilizasyon açısından ameliyata hazırlanmaktadır. Birtakım böbrek ya da akciğer hastalıkları bulunan hastalar için farklı hazırlık ve testler de uygulanarak tüm risk faktörlerinin önüne geçilebilmektedir.

Narkozsuz bel fıtığı ameliyatı sonrasında hasta birkaç saat içerisinde yürütülmeye başlanmaktadır. Ameliyat sonrasında birkaç gün banyo yapması sakıncalı olan hastaların ameliyat bölgesini herhangi bir enfeksiyon oluşumundan ve travmatik olaylardan korumalıdır. Aynı zamanda gribal enfeksiyon ya da soğuk algınlığı gibi durumlar söz konusu olduğunda mutlaka doktora başvurulmalıdır.

Narkozsuz Bel Fıtığı Ameliyatının Avantajları

Narkozsuz bel fıtığı ameliyatları günümüzde mikro cerrahi uygulamaları ile yapılmaktadır. Bu süreçte hasta ayık olacağı için sinirlere uygulanabilecek herhangi bir müdahale durumunda hasta doktoru uyarabilmektedir.  Bunun dışında narkozsuz bel fıtığı ameliyatının avantajları şu şekilde sıralanabilmektedir;

– Kanama ve enfeksiyon riski minimumdur.

– İyileşme süresi kısadır. Hasta kısa bir sonra günlük yaşamına dönebilmektedir.

– Anesteziye bağlı riskler yaşanmamaktdır.

– Anestezi korkusunun neden olduğu psikolojik sorunlar yaşanmamaktadır.

Online Randevu için bizimle iletişime geçin.

7/24 İletişim

WhatsApp hattımız dan bize ulaşabilirsiniz.

Bize Sorun

Direk olarak sorularınızı yanıtlıyoruz.