Narkozsuz Bel Fıtığı Ameliyatı, Bel ve omurga kemikleri insanın dik durmasını ve hareket etmesini sağlamaktadır. Ortalama bir insanın omurgası ise yaşamı boyunca 5 – 6 milyon kez aktif olmaktadır. Uzanmanın dışındaki tüm faaliyetlerde omurgaya yüklenilmektedir. Bunun sonucunda da birçok hastada bel fıtığı problemi yaşamaktadır.

Bel ağrısı ile belirtilerini gösteren bel fıtığı problemi; hastaların ağrıları dayanılmaz olduğunda doktora başvurduklarında tedavi edilmektedir. Günümü teknolojisinin özellikle tıp alanında kullanılmaya başlanması ile tanı ve tedavi yöntemlerinde birçok önemli gelişme yaşanmaktadır. Böylece bel fıtığı ilerlemiş hastalarda dahi çok konforlu bir şekilde tedavi süreci yürütülebilmektedir.

Bel Fıtığı Nedir?

İki omur arasında bulunan; omurgaya binen yükün eşit dağılımını sağlayan disklerin deformasyona uğramasıdır. Deforme olan diskler omuriliğe ve sinir köklerine doğru bombeleşmektedir. Bunun sonucunda da hastada bel ağrısı, bacaklarda ağrı ve uyuşma, güçsüzlük, idrar kaçırma gibi şikayetler açığa çıkmaktadır. Bel fıtığı; istirahat, medikal ilaçların kullanımı ve fizik tedavi yöntemleri ile iyileştirilebilse de ilerlemiş fıtıklarda cerrahi müdahaleye mutlaka ihtiyaç duyulmaktadır. Bel fıtığı ameliyatı günümüzde mikro cerrahi yöntemi ile uygulanmaktadır. Özellikle anestezi uygulaması yaptırmak istemeyen, narkoz korkusu olan hastalara ise narkozsuz bel fıtığı ameliyatı uygulamak mümkündür.

Narkozsuz Bel Fıtığı Ameliyatı Nedir?

Narkozsuz bel fıtığı ameliyatı genel anesteziye ihtiyaç duyulmadan bel bölgesine epidural anestezi uygulayarak gerçekleştirilmektedir. Ameliyat sırasında bilinç açık olan hasta; konuşabilmekte, ameliyat süreci hakkında bilgi alabilmekte ya da kitap okuyabilmektedir. Narkozsuz bel fıtığı ameliyatı sonrasında hasta ertesi gün günlük yaşamına dönebilmektedir.

Oldukça konforlu bir şekilde uygulanan narkozsuz bel fıtığı ameliyatının avantajları şu şekilde sıralanabilmektedir;

- 12 – 14 mm’lik delik açılarak uygulanmaktadır. Bu nedenle büyük kesi açılmadığı için dikiş izi çok küçüktür. Kozmetik açıdan problem yaratmamaktadır.

- İyileşme süreci çok hızlıdır.

- Ameliyat sonrasında cerrahi müdahaleye bağlı semptomların yaşanma riski azdır.

- Mikroskop altında uygulanan ameliyat; çok küçük bir alanda çalışma yapılarak gerçekleştirilmektedir.