Lazerle bel fıtığı ameliyatı; fıtığın omurilik kanalına ulaşmadığı durumlarda ve herhangi bir kesi ve dikiş işlemi yapılmadan uygulanabilmektedir. Hasta yan yatırılarak fıtığın olduğu bölge uyuşturulmaktadır ve iğne yardımı ile fıtığın olduğu bölgeye fiber optik kablo gönderilmektedir. Fıtığın içine gönderilen lazer ile fıtığın yakılması sağlanmaktadır. Zamanla büzüşen kıkırdağın sinire baskı yapmaması sağlanmaktadır. Bel fıtığı ameliyatı mutlaka alanında uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilmelidir. Omuriliğe ya da sinirlere uygulanabilecek yanlış bir müdahale hastanın ilgili uzvunda hissizlik hatta felç durumlarına yola açabilmektedir.

Lazerle bel fıtığı ameliyatı, henüz sert kıkırdağın yırtılmadığı bel fıtığı şikayetlerinde lazerle bel fıtığı ameliyatı uygulanmaktadır. Fıtık teşhisinden sonra hastanın ilaçla tedavi ya da fizik tedavi yöntemlerinden memnun kalmamış ve şikayetleri devam ediyor ise sinirlerin üzerindeki baskının ortadan kaldırılması prensibine dayanmaktadır. Ameliyatsız bel fıtığı ameliyatı; ağrı yapan sinirlerin duyarsızlaştırılması için uygulanan radyo frekans lazer ile bel fıtığı tedavisidir.

Mikro cerrahi yöntemlerine ihtiyaç duyulmaması dahilinde uygulanan lazerle bel fıtığı ameliyatı ağrıyan bölgeye lokal anestezi uygulaması eşliğinde hasar gören diskin yakılması ile gerçekleştirmektedir. Yakılarak büzülen disk artık ağrı hissine neden olmayacaktır. Lazerle bel fıtığı tedavisi sonrasında hasta ağrı duymayacak ve hareket kısıtlılığı ortadan kalkacaktır. Ancak problemin tekrarlamaması için hastanın egzersiz dolu bir yaşam tarzı benimsemesi, yüzmeye başlaması, kalsiyum desteği alması ve güneş ışınından yararlanması gerekmektedir. Lazerle bel fıtığı ameliyatı için hasta seçimi büyük önem taşımaktadır. Fıtık kopması ya da sinirlerin çok yakınında bir noktada fıtık oluşumu söz konusu olduğunda hasta ancak mikro cerrahi yöntemi ile ameliyat edildiğinde tedavi edilebilmektedir.

Lazerle bel fıtığı tedavisi fıtığın çok ilerlemediği hastalarda ağrı ve tutulmaları oluşumunu engellemek amacı ile uygulanmaktadır.