Teknolojik gelişmelerin tıp alanında da kullanılmaya başlanması ile birlikte tanı ve tedavi yöntemlerinin çok daha konforlu bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlamaktadır. Hastaların günlük yaşamlarını olumsuz etkileyen ve yoğun ağrı hissine neden olan bel fıtığı probleminde sıklıkla tercih edilen yöntem lazerle bel fıtığı ameliyatıdır. Lazerle bel fıtığı ameliyatı hasta ve doktor için oldukça konforlu bir cerrahi yöntem olmakla birlikte enfeksiyon ve kanama risklerinin de minimuma indirildiği bir uygulama olarak karşımıza çıkmaktadır.

Lazerle Bel Fıtığı Ameliyatı Nedir?

Lazerle bel fıtığı ameliyatı; fıtığın omurilik kanalına ulaşmadığı durumlarda ve herhangi bir kesi ve dikiş işlemi yapılmadan uygulanabilmektedir. Hasta yan yatırılarak fıtığın olduğu bölge uyuşturulmaktadır ve iğne yardımı ile fıtığın olduğu bölgeye fiber optik kablo gönderilmektedir. Fıtığın içine gönderilen lazer ile fıtığın yakılması sağlanmaktadır. Zamanla büzüşen kıkırdağın sinire baskı yapmaması sağlanmaktadır. Bel fıtığı ameliyatı mutlaka alanında uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilmelidir. Omuriliğe ya da sinirlere uygulanabilecek yanlış bir müdahale hastanın ilgili uzvunda hissizlik hatta felç durumlarına yola açabilmektedir.

Lazerle bel fıtığı ameliyatı, henüz sert kıkırdağın yırtılmadığı bel fıtığı şikayetlerinde lazerle bel fıtığı ameliyatı uygulanmaktadır. Fıtık teşhisinden sonra hastanın ilaçla tedavi ya da fizik tedavi yöntemlerinden memnun kalmamış ve şikayetleri devam ediyor ise sinirlerin üzerindeki baskının ortadan kaldırılması prensibine dayanmaktadır. Ameliyatsız bel fıtığı ameliyatı; ağrı yapan sinirlerin duyarsızlaştırılması için uygulanan radyo frekans lazer ile bel fıtığı tedavisidir.

Mikro cerrahi yöntemlerine ihtiyaç duyulmaması dahilinde uygulanan lazerle bel fıtığı ameliyatı ağrıyan bölgeye lokal anestezi uygulaması eşliğinde hasar gören diskin yakılması ile gerçekleştirmektedir. Yakılarak büzülen disk artık ağrı hissine neden olmayacaktır. Lazerle bel fıtığı tedavisi sonrasında hasta ağrı duymayacak ve hareket kısıtlılığı ortadan kalkacaktır. Ancak problemin tekrarlamaması için hastanın egzersiz dolu bir yaşam tarzı benimsemesi, yüzmeye başlaması, kalsiyum desteği alması ve güneş ışınından yararlanması gerekmektedir. Lazerle bel fıtığı ameliyatı için hasta seçimi büyük önem taşımaktadır. Fıtık kopması ya da sinirlerin çok yakınında bir noktada fıtık oluşumu söz konusu olduğunda hasta ancak mikro cerrahi yöntemi ile ameliyat edildiğinde tedavi edilebilmektedir.

Lazerle bel fıtığı tedavisi fıtığın çok ilerlemediği hastalarda ağrı ve tutulmaları oluşumunu engellemek amacı ile uygulanmaktadır.

Lazerle Bel Fıtığı Ameliyatı Kimler İçin Uygundur?

Lazerle bel fıtığı ameliyatı; hastaların bel fıtığı probleminin omurilik kanalına ulaşmadığı durumlarda uygulanabilmekte birlikte aynı zamanda mikro cerrahi yöntemlerine ihtiyaç duyulmayan fıtık problemlerinde de uygulanabilmektedir. Hasta bel ve bacak bölgesinde yoğun ağrı hissi yaşıyor ise bel fıtığı problemi ile birlikte omurga kanal darlığı problemi de yaşıyor ise lazerle bel fıtığı ameliyatı tercih edilebilmektedir.

Bel fıtığı probleminin ilaçla, enjeksiyon ile ya da fizik tedavi yöntemleri ile iyileştirilemediği durumlarda da bu yöntem uygulanmaktadır. Günümüzde sıklıklı tercih edilen lazer ile bel fıtığı ameliyatı uygulamasının birtakım avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır.

Lazerle Bel Fıtığı Ameliyatının Avantajları-Dezavantajları Nelerdir?

Günümüzde bel fıtığı problemi yaşayan pek çok hasta lazerle bel fıtığı ameliyatını tercih etmektedir. Bunun sebebi ise klasik ameliyat yöntemine oranla lazer ile uygulanan yöntemin çok daha az risk faktörü barındırmasıdır. Klasik cerrahi yöntemde gelişebilecek kanama, enfeksiyon, dikiş ya da pansumana dair problemler lazerle bel fıtığı ameliyatı yönteminde yaşanmamaktadır. Aynı zamanda lazer ile bel fıtığı ameliyatı lokal anestezi altında uygulanan bir cerrahi müdahaledir. Böylece genel anestezinin risk faktörleri de ortadan kalkmaktadır.

Lazer ile bel fıtığı ameliyatı sürecinde herhangi bir ağrı ya da acı hissedilmemektedir. Hastaların birçoğu ameliyatlarını izleyebilmektedir. Bu süreçte hastanın kemik ve kas yapılarına müdahale edilmemektedir. Aynı zamanda yüksek teknolojik cihazlar sayesinde görüntüleme sistemlerinden faydalanılması da ameliyat sürecinde bölgeye dair nitelikli bilgiler elde edilmesini sağlamaktadır.

Bel fıtığı ameliyatında lazer yöntemi ile; sinir sıkışmaları da tedavş edilebilmektedir. Bu süre.te damarlar ve sinirlerin herhangi bir hasara uğraması minimum düzeydedir. Yaklaşık 30 daika süren işlem sonrasında hasta kısa bir süre sonra yürümeye başlamaktadır. Bu yöntemin en önemli dezavantajı ise fıtık probleminin daha sonra tekrarlama riski bulunmasıdır.

Lazer Bel Fıtığı Ameliyatı Çeşitleri Nelerdir?

Günümüzde lazerle bel fıtığı ameliyatı iki farklı şekilde uygulanabilmektedir. Bu yöntemler şu şekildedir;

MLS; fıtık problemi ile birlikte çevre dokular arasında ödem oluşumu da gözlemleniyorsa tercih edilmektedir.

HILT; fıtık probleminin zorlama, ağır kaldırma ya da travmatik olaylar sonucunda açığa çıkmasında tercih edilmektedir. Ameliyatı uygulayacak olan doktor ayrıntılı bir muayane ve tetkik süreci sonrasında uygun yönteme karar vermektedir.